duminică, 19 decembrie 2010

Daca e post, atunci e timpul pentru detoxifiere!


Recomandare dr Gheorghe Mencinicopschi
Perioada postului reprezinta un moment atat de purificare trupeasca, de detoxifiere, cat si de echilibrare a dietei. Dar pentru ca organismul sa nu sufere dezechilibre nutritionale este foarte important ca dieta de post sa fie adaptata in functie de nevoile fiecaruia.
Postul este perceput ca o schimbare a regimului alimentar, din punct de vedere medical, insa retineti ca nu are aceleasi beneficii pentru toata lumea. Este important sa stiti ca postul ar trebui sa fie abordat in mod diferit si in functie de varsta: un tanar cu o viata activa nu va avea acelasi regim cu o persoana varstnica sedentara. In principiu, dieta de post trebuie sa fie foarte variata si sa contina obligatoriu cartofi (alimentul de baza in perioada postului), fructe (banane, mere, pere, lamai, portocale etc), uleiuri vegetale, nuci si seminte (lipide).

Ce sa mancam

Iata cateva feluri de mancare de post: placinta cu masline sau cu ceapa, pizza vegetariana, salata de morcovi cu ridichi, de conopida cu usturoi, de varza, de cartofi, de fasole boabe, de telina, de iarna, de papadie, toate asezonate cu sosuri precum: sos piperat, picant, de hrean, sos italian sau cu maioneza  de post. Sunt indicate si supele de ceapa, de rosii, de linte, de zarzavaturi, de praz.
Alte mancaruri usoare pot fi crema de fasole boabe, ciuperci la cuptor, ciuperci cu verdeata, mancare de ciuperci cu telina, legume la abur cu sos de mustar, ciorbita de legume, ardei umpluti cu miez de nuca, cu samanta de dovleac, cu ciuperci, orez cu ciuperci, mancare de mazare, sarmalute de post, ghiveci, cartofi inabusiti, mancarica de cartofi cu muraturi, de varza, de spanac, pilaf, praz cu telina, fasole iahnie, mancare de urzici, cozonac de post, chec cu cacao.
In plus, puteti manca o multime de fructe uscate (curmale, smochine, caise), seminte (de dovleac, floarea-soarelui), alune crude (caju, braziliene), migdale etc.
Postul are intotdeauna numeroase dezlegari la peste, lasatul secului de branza, de carne, ceea ce contribuie la echilibrarea dietei in proteine si grasimi de origine animala de inalta calitate nutritionala. 

Despre pate-urile vegetale

Pe piata exista si pate in varianta de post, respectiv pate-urile vegetale care, din pacate reproduc compozitia celor din ficat-carne, continand: apa, ulei vegetal hidrogenat (margarina) sau nehidrogenat, proteina din soia, sare iodata, extract de condimente, mustar, arome. Contin alergeni de tipul: gluten, telina, mustar, soia.
Atentie pentru suferinzii de DIABET, aceste pate-uri contin glucide, care trebuie scazute din ratia zilnica. Datorita continutului mare de grasimi, acestea nu sunt recomandate celor cu dislipidemie, boli cardiace, supraponderalilor, obezilor. Aceste produse contin sare, zahar si grasimi ascunse, de care trebuie sa tinem cont pentru a nu face exces.
Datorita E-urilor pe care le contin, nu sunt recomandate copiilor, cardiacilor sau femeilor inscarcinate. Uneori pate-urile vegetale contin ingrediente care nu sunt de post si de aceea, ca o regula generala, cititi cu mare atentia compozitia, scrie doctormenci.ro.

Sursa: Feminis.ro

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...